angelicageorgson

Alla inlägg under juni 2011

Av Angelica - 30 juni 2011 14:29

Sitter hemma hos killens familj och väntar på att min älskling ska sluta jobbet så vi kan dra till stan och shoppa lite och mysa. Vaknade vid 10 tiden men då somnade Limå om igen så jag gick upp och städade lite sen fixade jag lite frukost och satte mig framför tv:n i den nya soffan som vi fick igår;) fixade mig klart den vaknade min lilla bebis så nu är vi hemma hos killens familj . Limå ligger o stökar på golvet medans killens mamma lagar mat eftersom dom ska ut o grilla;)

Av Angelica - 29 juni 2011 18:46

Sitter i stan med rero och Limå. Fick pengar idag så var på hemma plan lite och solade sen bestämde vi oss för att shoppa lite;) reros kille ska lämna in sin mobil som har åkt i väggen så ska vi dra hem o mysa på balkongen

Av Angelica - 28 juni 2011 18:33

Sitter med Rawes  i centrum vid datorerna,har tillbringat min dag med henne. Först tog vi en lunch hemma hos henne med god pasta sen drog vi till stan efter att jag hade hämtat min lön på frisören. så gick vi runt o satte oss på uteserviringen med en xide=) Så åkte vi till frisören igen och gjorde hål i den lilla saken (kommer inte på vad det hette) i göat. Så köpte vi oss massa chips och dricka så nu sitter vi här. Killens syster tog Limå ett tag men dom är på väg hit igen med min lilla bebis. Ville gå så Limå fick bada eftersom dom har en pool här men ingen annan ville ju bada så det var synd. Vill ju inte gå och bada själv. Men får se om jag tar o gjör det imorgon. Idag har jag längtat väldigt mycket tills mamma kommer, hon har ju inte träffat mig eller Limå på ca,3 månader. Då kunde ju inte limå göra mycket mer än att bara ligga still och försöka vända sig. Medans Limå nu kryper, klättrar på saker och allt möjligt. Så det ska bli kul att få träffa kära mamma igen. Juste glömde att jag köpte 2 nya tights idag från Lindex. Blev medlem där så fick 50:- så hittade 2 tights ena för 50:- o andra för 60:- Men den sista var 50% på også så betalade bara 30:- Och det är ju heelt okey. Nu kommer min bebis så ska gå o handla lite så kylskåpet inte är helt tomt. Äter nu bara frukost hemme, om ens det.

byye!


 

Min bebis glad som vanligt ;)

Av Angelica - 28 juni 2011 00:15

 

Min lilla bebis, Limå! Nu säger jaq bara God Natt!

Av Angelica - 27 juni 2011 19:01

Idag vaknade jag vid 10-11 tiden så gick o mötte en kompis vid pizzerian som blev min frukost. Så åkte vi till stan och fixade med alla papper som skulle lämnas in. Vid 2 mötte jag söta Jennie dom hade fått lön så gick med henne medans hon shoppade lite ( helt otroligt att inte jag köpte något! ) så fick Limå en söt nappflaska av henne. Vilket jag har dilla på att köpa nappflaskor, nappar och strumpor;) men det är ju aldrig helt fel. Är hemma hos killens familj nu så Ska ta och äta något känner hur det bara kurrar i magen. Så ska vi se på några videor från när killen o hans familj var små. Jag tycker att det är sjukt kul att se på. Känner mig bara såå trött så får se om jag slänger in ett till inlägg innan jag lägger mig. Om inte så säger jag bara god natt;)

Av Angelica - 26 juni 2011 22:55


Speciell!



I LOOOVE MUSIC!!!


Av Angelica - 26 juni 2011 18:43

Jag tänkte berätta om hur min förlossning var och hur jag ser på den nu 6 månader efter. Jag börjar med tisdag 4 januari 2011. Det var som en helt vanlig dag jag hade inte sovit på hela natten eftersom jag och min pojkvänn hade helt vänt på dygnet. Så jag tänkte att jag just den dagen skulle försöka få tbx en riktig rutin eftersom jag inte hade sovit ett helt dygn redan då så var jag ju såklart trött men tänkte piggna till genom att ta en dusch ( klockan var då runt 14,30 ) Efter duschen direkt när jag kom ut så är det bara något vatten liknande som rinner ner men jag tänker inte mer på det , väl inne på sovrummet så fortsätter det rinna ( och mycket ) så visste jag att vattnet hade gått. Det först jag gör är att skicka sms till killens syster och mamma, ( inte min mamma eftersom hon inte ville veta något förs efter så hon slapp vara så långt bort och bara vara bervös ) så i alla fall, killens syskon och mamma kom men en giga binda så ringde dom till S (killens syster Shoshe) man som skulle komma och köra oss till sjukhuset. Väl på sjukhuset kollar dom hjärljud och allt för att se om allt såg bra ut ( vilket det gjorde ) . Men eftersom jag inte hade några värkar eller liknande så skickade dom hem oss igen. Så vi åkte hem till killens familj som hade lite gäster från Västerås vi alla tjejer satt på killarnas sovrum och pratade om allt möjligt, jag känner sen vil 18.00 tiden att det började göra lite ont så jag gick och tog mig ett skönt bad. Efter det blev det ju bara ondare och ondare. Vid 19.00 tiden åkte vi tbx till sjukhuset för då hade jag ONT! vi kom till sjukhuset och dom kollade hjärtligs, puls och värkar.. Men eftersom mitt vatten hade gått tidigare så ville dom inte undersöka om jag var öppet då dom var rädd för att det fanns infektionsrisk. Igen sa dom att vi kunden åka hem eller ta in på hotellet som var på sjukhuset. Vi bestämde oss för att ta hotell då det var nära och vi slapp med all körning och så. Klockan 23.00 ca kom vi till hotellet då hade jag riktigt ont, jag tog direkt en dusch och försökte somna då jag var heelt slut.det slutade med att jag kunde sova 5-10 minuter sen vaknade jag att smärta och gick på toa nen varför vet jag inte. Så fortsatte det till klockan 1-2 ca . Så gick vi ner till förlossningen och då hade jag så ont att jag inte kunde gå eller något. Men ändå trodde jag bara att det var förvärkarna. Trodde ju att det skuld bli sååå mycket värre, så vi gick alltså ner för att jag ville ha något smärtstillande så jag kunde somna. När vi kom ner kollade dom igen hjärtljud och allt det igen. Sen bestämmer dom sig för att undersöka hur öppen jag är då dom säger att jag är HELT ÖPPEN!! och det trodde jag nu absolut inte att jag skulle vara så det blev en överaskning. Så ville jag absolut gå på toa och sk*** men det fick jag inte för dom sa att det bara kändes som att jag ville det. Så var det bara att börja trycka och klockan var då vid halv 2 om jag minns rätt. Fick lustgas och det var verkligen min bästa vän i den stunden, kändes som jag flög o var hög så den höll jag hårt i. Allt bara flög på så krysta och lustgas så klockan 3,30 kom hon ut;) och det bästa av allt var att jag fick åka hem samma dag vid 10 på morgonen efter att doktorer hade undersökt om attl var bra med henne, vilket det var. Helt otrolig lämmels var det. Ska gå ut nu och gunga lite med mitt lilla troll så när hon sover ska jag lägga in massa bilder ;)

Av Angelica - 26 juni 2011 15:55

Har precis kommit hem till familjen efter att ha hämtat Libero up&go paket från lindex. I det paketet fanns det lite blöjor, våtservietter, baby lotion o bad lotion och haklappar. O lite mer små saker. Det är ju aldrig helt fel ;) ååh sitter o pratar om att åka utomlands, tänker på det nästan varje dag och kollar på nätet om det finns billiga flyg bara vart som hälst utom Sverige, Norge o dom här länderna. Nej får ta och byta limås blöja sen få något i min tomma mage. Sen antingen gå ut i det fina solvädret eller bara sitta hemma och skoja med killens mamma och syskon, och det är ju alltid lite extra kul;) när jag kommer hem ska jag ta och ändra lite på bloggen;) nice suprise!

Presentation


This is Me! och min vardag som 18 årig mamma till min dotter Limå född:2011-01-05.. Berättar om allt som kommer upp i huvudet just när jag sitter och skriver, Finns inga gränser med mig :)

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mee

Bea

<3 Just Love <3


Ovido - Quiz & Flashcards